söndag 11 december 2011

[fyrtionio] gröt, harry potter och micke

Gröten står på spisen. Den har kokat i över två timmar, och är långt ifrån klar. Det ska egentligen ta ca 40 minuter, vad gör jag för fel?!??!?! Jag HAR faktiskt lyckats göra gröt förrut, men inte idag tydligen. Dessutom så tror jag att det är rätt så mycket bränt på botten.. har kokat över tre gånger också. Bra. Får helt enkelt konstatera att jag är sämst på att laga mat, detta är dock inte det enda beviset. Pappersvåfflor, brända men genomfrysta grönsaksbiffar, failat mos, stekta cornflakes.. you name it. Äsch, man kan inte vara bäst på allt.

Något jag är bäst på är däremot Harry Potter och Fången från Azkaban -spelet. Enda gången jag gör något Pottrigt på svenska, ja. Rösterna är skitfula, speciellt Hermiones när hon säger "Depulso". Vill gråta varje gång, det är hemskt fult. I alla fall, började spela igår kväll igen för första gången på en evighet, och har redan kommit till Harrys utmaningar, jag äger stenhårt.

Imorgon får jag träffa Micke för första gången på fyra veckor.
Äntligen.
hejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar