måndag 5 december 2011

[fyrtiofem] att gråta eller att inte gråta

Jag har suttit och läst på "givesmehope.com" i typ två timmar. Jag trodde att jag skulle må bra av det, och att det skulle få mig att inse att världen kanske inte är så hopplös ändå. Jag blev så jävla berörd av massa stories att jag nu gråter sönder mina ögon och bara önskar att någon kan komma och slå till mig i ansiktet och säga åt mig att sluta bry mig så jävla mycket.

Men man gör ju det ändå. Bryr sig. Lite för mycket. Och jag struntar i om jag gråter för någonting som berörde mig på ett positivt sätt, eller om jag till och med gråter av lycka, skratt, etc. Jag HATAR att gråta. Jag hatar att det kommer vätska ur mina ögon och förvandlar dem röda och det rinner ner salt på mina kinder som gör dem astorra så jag ser sprucken ut i ansiktet. Speciellt när jag inte ens är ledsen. DET ÄR BARA DRYGT.

Och det värsta är ju att jag har hur lätt som helst för att börja gråta. Till både sorgliga, fina, hemska, lyckliga och konstiga saker. Så nu ska jag göra någonting som faktiskt aldrig har fått mig att gråta, och hoppas på att det inte gör det nu heller.

Nämligen bläddra igenom Vlogbrothers hela arkiv och titta på gamla videor av dessa störda, sjukt häftiga och hjälpsamma människor. I'M A PROUD NERDFIGHTER

DFTBA.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar