torsdag 8 september 2011

[femton] livet jävlas med mig

Merlin's beard, vad jobbigt det kan vara att bara andas. Oh nej, jag är inte deppig, jag har faktiskt varit ovanligt glad den senaste veckan trots spänningshuvudvärk och magont, men nu börjar någon förkylning krypa ner i min hals. Det känns ungefär sådär som när man har satt någonting i halsen, hostat en evighet och fortfarande känner att man behöver hosta - även om man har hostat upp det som fastnade. Get it? Maybe not.. I alla fall så är det skittungt att andas. Jag har suttit uppkrupen framför tv:n sedan jag kom hem, druckit te, ätit glass och hostat. Usch, detta kom verkligen olägligt. Om en vecka är det skoljoggen på 1,1 mil och den vill jag verkligen inte missa. Får inte bli sjuk........

Imorgon ska jag i alla fall sticka upp till Blge med Albin och leta efter byxor, för jag har gått och blivit Mrs. Byxlös. Jag har tunna nylonstrumpbyxor och varma, tjocka joggingbrallor att välja på, allt annat har gått sönder. Clumsy. However. Tufft beslut nu. Ska jag fortsätta kvällen med att läsa ännu mera Harry Potter eller plugga lite samhällskunskap/ historia? Vet ju vad jag egentligen borde.. Men alltså fan vad jag älskar Order of the Phoenix. Det blir nog HP. Plugga kan jag göra sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar